Journal articles


Showing entries 151 - 200 out of 297
Kirchler, E., Wahl, I., Hölzl, E., Kamleitner, B., Kastlunger, B., Korunka, C., Kubicek, B., & Mühlbacher, S. (2007). Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie: Forschungsthemen an der Universität Wien. Psychologie in Österreich, 27(3), 242-251.

Albert, M., Güth, W., Kirchler, E., & Maciejovsky, B. (2007). Are we nice(r) to nice(r) people? - An experimental analysis. Experimental Economics, 10(1), 53-69.

Hofmann, E., Kirchler, E., & Kamleitner, B. (2007). Consumer adaption strategies: From austrian shilling to the euro. Journal of Consumer Policy: consumer issues in law, economics and behavioral sciences, 30(4), 367-381.

Kamleitner, B., & Kirchler, E. (2007). Consumer credit use: a process model and literature review. Revue Europeene de Psychologie Appliquee, 57(4), 267-283.

Kirchler, E., Kastlunger, B., & Braunger, P. (2007). "Generation Praktikum" Flexibilisierungsphänomene im Perspektivenwechsel. Wirtschafts- und sozialpolitische Zeitschrift (WISO), (3), 153-168.

Maciejovsky, B., Kirchler, E., & Schwarzenberger, H. (2007). Misperception of chance and loss repair: On the dynamics of tax compliance. Journal of Economic Psychology, 28(6), 678-691.

Fellner, B., Holler, M., Kirchler, E., & Schabmann, A. (2007). Regulatory Focus Scale (RFS): Development of a Scale to Record Dispositional Regulatory Focus. Swiss Journal of Psychology, 66(2), 109-116.

Mühlbacher, S., Hölzl, E., & Kirchler, E. (2007). Steuerhinterziehung und die Berücksichtigung des Einkommens in der Strafbemessung. Wirtschaftspsychologie, 9(4), 116-121.

Hofmann, E., Meier-Pesti, K., & Kirchler, E. (2007). The decision process for ethical investment. Journal of Financial Services Marketing, 12(1), 4-16.

Hofmann, E., Kamleitner, B., & Kirchler, E. (2006). Kaufkraftschwund nach der Währungsumstellung. Wirtschaftspsychologie, 8(1), 98-108.

Kirchler, E., Hofmann, E., & Kamleitner, B. (2006). L'euro tra aspettative e processi di adattamento. Psicologia Sociale, 1(2), 255-285.

Kamleitner, B., & Kirchler, E. (2006). Personal loan users' mental integration of payment and consumption. Marketing Letters: a journal of research in marketing, 17(4), 281-294.

Kamleitner, B., Hofmann, E., & Kirchler, E. (2006). Porozumeni cenam a subjektivni hodnoceni eura: Prehld zaveru z empirickych setreni. Psychologie v ekonomické praxi: urceno pro psychologii prace a jeji aplikace, 2006(3-4), 111-123.

Kirchler, E. (2006). Veränderungen und Un-Sicherheit in der Arbeitswelt. Wirtschafts- und sozialpolitische Zeitschrift (WISO), 29(4), 11-21.

Kirchler, E. (2005). Psychologie der Steuerhinterziehung. Wirtschaftspsychologie Aktuell, 12, 35-38.

Kirchler, E., Reiter, D., Hofmann, E., Kastlunger, B., Pelzer, K., & Oos-Steinmaurer, U. (2004). Kundenbindung im Bankensektor - Eine Prüfung des Investitionsmodells in sechs Ländern. Wirtschaftspsychologie, 6, 37-44.

Puaschunder, J., Günter, S., & Kirchler, E. (2004). Länderimagevergleich Österreich-Deutschland-Schweiz in Australien. Transfer - Werbeforschung und Praxis, 1, 6-13.

Kirchler, E. (2004). "Sie sind zu gut für uns". Wie Rückmeldungen ankommen. Personalmanager - Zeitschrift für Human Resources, 4, 36-37.

Kirchler, E., & Mühlbacher, S. (2004). Steuern: Zur Psycho-Logik des Widerstandes. Psychologie in Österreich, 24, 1-8.

Kirchler, E., & van Raaij, W. F. (2004). Strategic Plan for the Future of IAREP. IAREP Newsletter, 2004, 12-14.

Fellner, B., Kirchler, E., & Holler, M. (2004). Zur Effizienz von Feedback bei präventions- und promotionsorientierten Mitarbeitern. Journal für Betriebswirtschaft, 54(4), 120-128.

Kirchler, E., & Hölzl, E. (2003). Economic psychology. International Review of Industrial and Organizational Psychology, 18, 29-80.

Mühlbacher, S., & Kirchler, E. (2003). Informations-Display-Matrix. Einsatz- und Analysemöglichkeiten. der markt - Journal für Marketing, 42, 147-152.

Kirchler, E., Hofmann, E., Mühlbacher, S., & Berti, C. (2003). Konflikte in Organisationen: Erprobung eines Instruments zur Messung von Einflusstaktiken. der markt - Journal für Marketing, 42, 80-88.

Ravenna, M., Hölzl, E., Kirchler, E., Palmonari, A., & Costarelli, S. (2002). Drug Addicts in Therapy - Changes in Life Space in the Course of One Year. Journal of Community and Applied Social Psychology, 12(5), 353-368. http://www.scopus.com/scopus/inward/record.url?eid=2-s2.0-0142086996&partnerID@&rel=R5.6.0

El-Sehity, T., Haumer, H., Helmenstein, C., Kirchler, E., & Maciejovsky, B. (2002). Hindsight bias and individual risk attitude within the context of experimental asset markets. Journal of Psychology and Financial Markets, 3, 227-235.

Albert, M., Gueth, W., Kirchler, E., & Maciejovsky, B. (2002). Holistic experimentation versus decomposition: An ultimatum experiment. Journal of Economic Behavior & Organization, 48(4), 445-453. https://doi.org/10.1016/S0167-2681(01)00237-2

Berti, C., & Kirchler, E. (2002). La reattanza verso il sistema fiscale. Giornale Italiano di Psicologia, 29, 397-409.

Kirchler, E., Sobotka, R., & Rodler, C. (2002). Zufriedenheit und Commitment von Bankkunden – Eine Anwendung des Investmentmodells. Jahrbuch zur Absatz- und Verbrauchsforschung, 48, 366-386.

Kirchler, E., Rodler, C., Haupt, B., & Hofmann, E. (2002). Zum Commitment von Bankkunden. der markt - Journal für Marketing, 41, 138-143.

Showing entries 151 - 200 out of 297