Univ.-Prof. Dr. Erich Kirchler

Portraitfoto Erich Kirchler

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Publications

2007


Kirchler, E. (2007). Vorwort. In M. Ebner, C. Korunka, & D. Scharitzer (Eds.), Kundenorientierung im Call Center WUV Universitätsverlag.

Kirchler, E., Hölzl, E., Meier-Pesti, K., & Korunka, C. (2007). Wirtschaftspsychologie. In U. Kastner-Koller, & P. Deimann (Eds.), Psychologie als Wissenschaft (pp. 187-204). Facultas.

2006


Penz, E., & Kirchler, E. (2006). Affective status, purchase intention and perceived risk in online shopping. In Impact of e-Commerce on Consumers and Small Firms (pp. 191-205). Asgate.

Kirchler, E., & Hofmann, E. (2006). Economic decisions in the private household. In Handbook of Contemporary Behavioral Economics (pp. 517-540). M.E. Sharpe, Inc..

Frank, B., & Kirchler, E. (2006). Günter Schmölders and economic psychology: an Introduction. In B. Frank, & E. Kirchler (Eds.), Günter Schmölders. The Psychology of Money and Public Finance (pp. 1-16). Palgrave Macmillan.

Kirchler, E., & Hölzl, E. (2006). Modelling taxpayers' behaviour as a function of interaction between tax authorities and taxpayers. In Managing and Maintaining Compliance (pp. 1-23). Uitgeverij Boom.

El-Sehity, T., & Kirchler, E. (2006). Soziale Repräsentationen (Vorstellungen). In H.-W. Bierhoff, & D. Frey (Eds.), Handbuch der Sozialpsychologie und Kommunikationspsychologie (pp. 486-493). Verlag Hans Huber, Hogrefe AG.

Kirchler, E. (2006). Vorwort. In H. Frank, C. Korunka, & C. Schopf (Eds.), Ökonomische Bildung von Schülern Allgemeinbildender Höherer Schulen WUV Universitätsverlag.

Kirchler, E., & Meier-Pesti, K. (2006). Wirtschafts-, Markt- und Konsumpsychologie. In K. Pawlik (Ed.), Handbuch Psychologie. Wissenschaft, Anwendung, Berufsfelder (pp. 791-803). Springer.