Univ.-Prof. Dr. Erich Kirchler
Univ.-Prof. Dr. Erich Kirchler
Universitaetsstrasse 7 (NIG)
1010 Vienna
Room: D0603
T: +43-1-4277-47332
Publications
Showing entries 341 - 360 out of 450
1998
Kirchler, E. (1998). Differential representations of taxes: Analysis of free associations and judgments of five employment groups. Journal of Socio-Economics, 27, 117-131.
Hölzl, E., & Kirchler, E. (1998). Einflußtaktiken in partnerschaftlichen Kaufentscheidungen. Ein Beitrag zur Analyse von Aktions-Reaktions-Mustern. Zeitschrift für Sozialpsychologie, 29, 105-116.
Meier-Pesti, K., & Kirchler, E. (1998). Euro - Alltagsmythen um die Währungsunion. In J. Glück, O. Vitouch, M. Jirasko, & B. Rollett (Eds.), Perspektiven psychologischer Forschung in Österreich (Vol. 2, pp. 309-312). WUV Universitätsverlag.
Müller-peters, A., Pepermans, R., Kiell, G., Battaglia, N., Beckmann, S., Burgoyne, C., Farhangmehr, M., Guzman, G., Kirchler, E., Koenen, C., Kokkinaki, F., Lambkin, M., Lassarre, D., Lenoir, F.-R., Lunca-Arocas, R., Marell, A., Meier-Pesti, K., Moisander, J., Ortona, G., ... Wahlund, R. (1998). Explaining attitudes towards the euro: design of a cross-national study. Journal of Economic Psychology, 19, 663-680.
Ravenna, M., Speltini, G., & Kirchler, E. (1998). Gli animali nelle rappresentazioni umane: una prova di associazioni libere. Rassegna di Psicologia, 15, 127-141.
Kirchler, E., & Berger, M. (1998). Macht die Gelegenheit den Dieb? Einstellungen zu Steuern und Tendenzen zur Steuerhinterziehung. Jahrbuch zur Absatz- und Verbrauchsforschung, 44, 439-462.
Kirchler, E., & Lang, M. (1998). Mobbingerfahrungen: Subjektive Beschreibung und Bewertung der Arbeitssituation. Zeitschrift für Personalforschung, 12, 352-362.
Kirchler, E. (1998). Psychologische Aspekte des Marketing. In I. Kryspin-Exner, B. Lueger-Schuster, & G. Weber (Eds.), Klinische Psychologie und Gesundheitspsychologie (pp. 40-58). WUV Universitätsverlag.
Meier-Pesti, K., & Kirchler, E. (1998). Social representations of the euro in Austria. Journal of Economic Psychology, 19, 755-774.
Kirchler, E., Rodler, C., & Hölzl, E. (1998). Strukturierung spontaner Assoziationen: Eine Methode der Werbewirkungsforschung am Beispiel der Benetton-Werbekampagne. Transfer - Werbeforschung und Praxis, 2, 38-44.
Kirchler, E., & Meier-Pesti, K. (1998). Vom vertrauten Schilling zum unbekannten Euro. Psychologische Aspekte der Währungsänderung in der Europäischen Union. In A. Mosser (Ed.), Österreichs Weg zum Euro. Aspekte – Perspektiven – Handlungsspielräume (pp. 171-192). Manz.
Fehr, E., Kirchler, E., Weichbold, A., & Gächter, S. (1998). When social norms overpower competition: Gift exchange in experimental labor markets. Journal of Labor Economics, 16(2), 324-351.
1997
Kirchler, E. (1997). Aus den Entscheidungs-Tagebüchern von 40 Paaren. Erste Befunde über familiäre Kaufentscheidungen während eines Jahres. In G. Richardt, G. Krampen, & H. Zayer (Eds.), Gesellschaft im Wandel. Psychologische Antworten auf Fragen der Zeit (pp. 322-325). Deutscher Psychologen Verlag.
Kirchler, E. (1997). Balance between giving and receiving: tax morality and satisfaction with fiscal policy as they relate to the perceived just distribution of public resources. Reitaku International Journal of Economic Studies, 5, 59-70.
Kirchler, E. (1997). Dal modello economico razionale a una prospettiva differenziale. Giornale Italiano di Psicologia, 24, 733-737.
Kirchler, E., Hölzl, E., & Meier-Pesti, K. (1997). Ekonomická psychologie: Prehled o subjektivnì hodnoté penéz, psychologickych aspektech rodinného rozpoctu, experimentální economice a trhu práce, podnikánía daní. Psychologie v ekonomické praxi: urceno pro psychologii prace a jeji aplikace, 3-4, 147-161.
Kirchler, E., Rodler, C., & Bernold, D. (1997). Psychologie der Wirtschaft. Porträts aus der Praxis. WUV Universitätsverlag.
Kirchler, E., & Rodler, C. (1997). Psychologie und Wirtschaft. In E. Kirchler, C. Rodler, & D. Bernold (Eds.), Psychologie der Wirtschaft. Porträts aus der Praxis (pp. 9-41). WUV Universitätsverlag.
Kirchler, E. (1997). The burden of new taxes: Acceptance of taxes as a function of affectedness and egoistic versus altruistic orientation. Journal of Socio-Economics, 26, 421-437.
Kirchler, E. (1997). The unequal equality: Social stereotypes about female and male entrepreneurs. Revue Internationale de Psychologie Sociale, 10, 63-77.
Showing entries 341 - 360 out of 450