Univ.-Prof. Dr. Erich Kirchler
Univ.-Prof. Dr. Erich Kirchler
Universitaetsstrasse 7 (NIG)
1010 Vienna
Room: D0603
T: +43-1-4277-47332
Publications
Showing entries 421 - 440 out of 450
1989
Kirchler, E. (1989). Zufriedenheit unterm gemeinsamen Dach. Ein Überblick über empirische Untersuchungen. Internationale Zeitschrift für Sozialpsychologie und Gruppendynamik in Wirtschaft und Gesellschaft, 20, 75-94.
1988
Kirchler, E. (1988). Diary reports on daily economic decisions of happy versus unhappy couples. Journal of Economic Psychology, 9, 327-357.
Brandstätter, H., Frühwirth, M., & Kirchler, E. (1988). Effects of weather and air pollution on mood. An individual difference approach. In D. Canter, J. Correia Jesuino, L. Soczkas, & G. M. Stephenson (Eds.), Environmental Social Psychology: proceedings of the NATO Advanced Research Workshop on Social and Environmental Psychology in the European Context, Lisbon, Portugal, 22 - 26 Sept. 1986 (Vol. 45, pp. 149-159). Article 12 Kluwer.
Kirchler, E. (1988). Household economic decision making. In W. F. van Raaij, G. M. van Veldhoven, T. M. M. Verhallen, & K.-E. Wärneryd (Eds.), Handbook of Economic Psychology Elsevier BV, North-Holland.
Kirchler, E. (1988). Marital happiness and interaction in everyday surroundings: A time sample diary approach for couples. Journal of Social and Personal Relationships, 5, 375-382.
Kirchler, E., & Kapfer, J. (1988). Medium und Gefühlslage des Rezipienten als Determinanten der Werbewirkung. In G. Romkopf, W. D. Fröhlich, & I. Lindner (Eds.), Forschung und Praxis im Dialog. Entwicklungen und Perspektiven (Vol. 1). Deutscher Psychologen Verlag.
Kirchler, E. (1988). The long arm of unemployment. Change of marital power after job loss. In S. Maital (Ed.), Applied Behavioral Economics Wheatsheaf Books.
Kirchler, E. (1988). Wem soll vertraut werden? Probleme im Studium von Kaufentscheidungen im privaten Haushalt. Planung & Analyse : Zeitschrift für Marktforschung und Marketing, 15, 300-308.
Kirchler, E., & Nowy, C. (1988). Wo bleibt das Glück am Herd? Geschlechtsspezifische Reaktionen auf Arbeitslosigkeit. Wirtschafts- und sozialpolitische Zeitschrift (WISO), 2, 69-87.
1987
Kirchler, E. (1987). Arbeitslosigkeit - Herausforderung an die Familie. Gesellschaft & Politik: Zeitschrift für soziales und wirtschafliches Engagement, 23, 7-18.
Kirchler, E., & Michalicka, D. (1987). Ein Bild sagt mehr als tausend Worte. Ein Beitrag zur differentiellen Medienwirkung. Jahrbuch zur Absatz- und Verbrauchsforschung, 33, 67-77.
Kirchler, E., & Kapfer, J. (1987). Emotionen in der Werbung. Zum Einfluß des redaktionellen Umfeldes auf die Werbewirkung in Print-Medien. Jahrbuch zur Absatz- und Verbrauchsforschung, 33, 379-395.
Kirchler, E., & Wagner, W. (1987). Marital satisfaction and conflict in purchasing decisions. Social Behaviour, 2(2), 99-103.
Brandstätter, H., Kirchler, E., & Wagner, W. (1987). Rücksichtnahme und Betroffenheit von Ehepaaren in Konfliktsituationen. In H. Todt (Ed.), Die Familie als Gegenstand sozialwissenschaftlicher Forschung (pp. 147-161). Duncker & Humblot.
1986
Kirchler, E., & Hermann, M. (1986). Stimmung als Filter von Werbebotschaften. Zur Wechselwirkung zwischen Emotion und Gedächtnis in der Werbewirkungsforschung. Jahrbuch zur Absatz- und Verbrauchsforschung, 32(4), 355-367.
Kirchler, E., & Davis, J. H. (1986). The influence of member status differences and task type on group consensus and member position change. Journal of Personality and Social Psychology, 51, 83-91.
Brandstätter, H., Kirchler, E., Sananes, C., & Shedler, J. (1986). Yielding to a hostile adversary: Personality and polygraph as predictors of attitude change. International Journal of Small Group Research, 2, 1-17.
1985
Kirchler, E. (1985). Studying purchase decision making within the family. In H. Brandstätter, & E. Kirchler (Eds.), Economic Psychology Trauner Verlag.
Kirchler, E., & Brandstätter, H. (1985). Verstärkungs- und Ausgleichorientierung in kontroversen Diskussionen. Zeitschrift für Sozialpsychologie, 16, 36-47.
Showing entries 421 - 440 out of 450