Publications
Showing entries 351 - 400 out of 530
2010
Hartner-Tiefenthaler, M., Kirchler, E., Poschalko, A., & Rechberger, S. (2010). Taxpayers' compliance by procedural and interactional fairness perceptions and social identity. Journal of Psychology and Economics, 3(1), 12-31. http://ppcms.univie.ac.at/fileadmin/usermounts/kirchle3/publikationen/Hartner_Kirchler_Poschalko_Rechberger_2010_taxpayers_compliance_P_E.pdf
Wahl, I., Mühlbacher, S., & Kirchler, E. (2010). The impact of voting on tax payments. Kyklos: international review for social sciences, 63(1), 144-158.
Wahl, I., Kastlunger, B., & Kirchler, E. (2010). Trust in authorities and power to enforce tax compliance: An empirical analysis of the „slippery slope framework". Law & Policy, 32(4), 383-406.
2009
Kirchler, E., Mühlbacher, S., Hölzl, E., & Webley, P. (2009). Effort and aspirations in tax evasion: Experimental Evidence. Applied Psychology: an international review, 58(3), 488-507.
Mühlbacher, S., Hofmann, E., Kirchler, E., & Roland-Lévy, C. (2009). Household decision making: changes of female and male partners' roles? Journal of Psychology and Economics, 2(2), 17-37. http://elibrary.ru/item.asp?id=13054350
Sagmeister, E., Mühlbacher, S., & Kirchler, E. (2009). La influencia del nivel de exigencia y del esfuerzo puesto en el trabajo sobre la evasión de impuestos en Argentina. Perspectivas en Psicología: Revista de Psicología y Ciencias Afines, 6, 66-71.
Mühlbacher, S., & Kirchler, E. (2009). Origin of endowments in public good games: the impact of effort on contributions. Journal of Neuroscience, Psychology and Economics, 2(1), 59-67.
Kastlunger, B., Kirchler, E., Mittone, L., & Pitters, J. (2009). Sequences of audits, tax compliance, and taxpaying strategies. Journal of Economic Psychology, 30, 405-418.
Rechberger, S., Hartner-Tiefenthaler, M., & Kirchler, E. (2009). Soziale Vorstellungen über Steuern und EU-Steuern in Österreich. Wirtschaftspsychologie, (1), 59-68.
Roland-Lévy, C., & Kirchler, E. (2009). Special Issue: Psychology in the Economic World. Applied Psychology: an international review, 58(3), 363-369.
Hofmann, E., Penz, E., & Kirchler, E. (2009). The "Whys" and "Hows" of ethical investment: Understanding and early-stage market through an explorative approach. Journal of Financial Services Marketing, 14, 102-117.
Kirchler, E. (2009). Vertrauen in der Wirtschaft: Regeln und Kontrollen oder Verhaltensprinzipien und Kooperation? Bank Archiv: Zeitschrift für das gesamte Bank- und Börsenwesen, 57, 776-785.
2008
Hofmann, E., Hölzl, E., & Kirchler, E. (2008). A comparison of models describing the impact of moral decision making on investment decisions. Journal of Business Ethics, 82(1), 171-187. http://www.springerlink.com/content/27g3735477w28115/
Kastlunger, B., Kirchler, E., & Muehlwerth, B. (2008). An empirical investigation of the „slippery slope framework“. Paper presented at IAREP/SABE World Meeting 2008, Rom, Italy.
Mühlbacher, S., & Kirchler, E. (2008). Arbeitsaufwand, Anspruchsniveau und Steuerehrlichkeit. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 52(2), 91-96.
Kirchler, E., Hölzl, E., & Wahl, I. (2008). Enforced versus voluntary compliance: the "slippery slope" framework. Journal of Economic Psychology, 29(2), 210-225.
Hölzl, E., Kamleitner, B., & Kirchler, E. (2008). Experiential consequences of cost-benefit-associations. Paper presented at 37th Annual European Marketing Academy Conference (EMAC 2008), Brighton, United Kingdom.
Kirchler, E., & Rechberger, S. (2008). Finanzbehörden und Steuerzahler: "Räuber und Gendarm Szenario oder kooperative Kundenorientierung. Politicum, 29(Oktober), 45-48.
Kastlunger, B., Dressler, S., Voracek, M., Mittone, L., & Kirchler, E. (2008). Fingerlängenverhältnis (2D:4D), psychologisches Geschlecht und Steuerehrlichkeit. Paper presented at 8. Wissenschaftliche Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie, Linz, Austria.
Holler, M., Hölzl, E., Kirchler, E., Leder, S., & Mannetti, L. (2008). Framing of information on the use of public finances, regulatory fit of recipients and tax compliance. Journal of Economic Psychology, 29(4), 597-611.
Mühlbacher, S., Kirchler, E., Hölzl, E., Ashby, J. S., Berti, C., Job, J., Kemp, S., Peterlik, R., Roland-Lévy, C., & Waldherr, K. (2008). Hard-earned Income and Tax Compliance: A Survey in Eight Nations. European Psychologist, 13(4), 298-304.
Kastlunger, B., Martini, M., & Kirchler, E. (2008). Impegno, soddisfazione e fiducia del cliente banacario: un'analisi empirica a Roma e in Sardegna. Psicologia Sociale, 3(2), 257-277.
Kastlunger, B., Martini, M., Kirchler, E., & Hofmann, E. (2008). Impegno, soddisfazione e fiducia del cliente bancario: un'analisi empirica a Roma e in Sardegna. Psicologia Sociale, 3(2).
Hofmann, E., Hölzl, E., & Kirchler, E. (2008). Preconditions of voluntary tax compliance: Knowledge and evaluation of taxation, norms, fairness, and motivation to cooperate. Zeitschrift für Psychologie, 216(4), 209-217.
Hartner-Tiefenthaler, M., Rechberger, S., Kirchler, E., & Schabmann, A. (2008). Procedural Fairness and Tax Compliance. Economic Analysis and Policy : EAP ; journal of the Economic Society of Australia, 38(1), 137-152.
Kanning, U. P., von Rosenstiel, L., Schuler, H., Petermann, F., Nerdinger, F., Batinic, B., Hornke, L., Kersting, M., Jäger, R. S., Trimpop, R. M., Spiel, C., Korunka, C., Kirchler, E., Sarges, W., & Bornewasser, M. (2008). Reaktion auf die Diskussionsbeiträge zum Artikel "Angewandte Psychologie im Spannungsfeld zwischen Grundlagenforschung und Praxis - Plädoyer für mehr Pluralismus". Psychologische Rundschau, 59(3), 175-178.
Kirchler, E., Hölzl, E., & Kamleitner, B. (2008). Spending and credit use in the private household. Journal of Socio-Economics, 37(2), 519-532. http://www.sciencedirect.com/science?_ob=PublicationURL&_tockey=%23TOC%236571%239999%23999999999%2399999%23FLA%23&_cdi=6571&_pubType=J&view=c&_auth=y&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=79ac5f7c03da8170df90daca4785daf0
2007
Kanning, U. P., von Rosenstiel, L., Schuler, H., Petermann, F., Nerdinger, F., Batinic, B., Hornke, L., Kersting, M., Jäger, R. S., Trimpop, R. M., Spiel, C., Korunka, C., Kirchler, E., Sarges, W., & Bornewasser, M. (2007). Angewandte Psychologie im Spannungsfeld zwischen Grundlagenforschung und Praxis - Plädoyer für mehr Pluralismus. Psychologische Rundschau, 58(4), 238-248.
Kirchler, E., Wahl, I., Hölzl, E., Kamleitner, B., Kastlunger, B., Korunka, C., Kubicek, B., & Mühlbacher, S. (2007). Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie: Forschungsthemen an der Universität Wien. Psychologie in Österreich, 27(3), 242-251.
Raml, R., Korunka, C., Kirchler, E., & Hölzl, E. (2007). Arbeitsklima und Vertrauen in Interessensvertretungen und politischen Institutionen. Wirtschafts- und sozialpolitische Zeitschrift (WISO), (3), 91-111.
Albert, M., Güth, W., Kirchler, E., & Maciejovsky, B. (2007). Are we nice(r) to nice(r) people? - An experimental analysis. Experimental Economics, 10(1), 53-69.
Gentile, G.-C., Böhm, R., & Hoffmann, C. (2007). Auf dem Weg zum Corporate Citizen - Eine Bestandsaufnahme anleitender Texte. Wirtschaftspsychologie.
Hofmann, E., Kirchler, E., & Kamleitner, B. (2007). Consumer adaption strategies: From austrian shilling to the euro. Journal of Consumer Policy: consumer issues in law, economics and behavioral sciences, 30(4), 367-381.
Kamleitner, B., & Kirchler, E. (2007). Consumer credit use: a process model and literature review. Revue Europeene de Psychologie Appliquee, 57(4), 267-283.
Berti, C., Hofmann, E., Mühlbacher, S., & Kirchler, E. (2007). Convincere i colleghi: sviluppo di un questionario sulle tattiche di influenza nelle organizzazioni [Persuade the colleagues: development of a questionnaire on influence tactics in organizations]. Bollettino di Psicologia Applicata, 253, 26-36.
Rudolph, U., Böhm, R., & Lummer, M. (2007). Ein Vorname sagt mehr als 1000 Worte: Zur sozialen Wahrnehmung von Vornamen. Zeitschrift für Sozialpsychologie. https://doi.org/10.1024/0044-3514.38.1.17
Kirchler, E., Kastlunger, B., & Braunger, P. (2007). "Generation Praktikum" Flexibilisierungsphänomene im Perspektivenwechsel. Wirtschafts- und sozialpolitische Zeitschrift (WISO), (3), 153-168.
Maciejovsky, B., Kirchler, E., & Schwarzenberger, H. (2007). Misperception of chance and loss repair: On the dynamics of tax compliance. Journal of Economic Psychology, 28(6), 678-691.
Holler, M., Dobnig, S., & Kirchler, E. (2007). Regulatorischer Fokus und Motivationsstärke von Warnhinweisen auf Zigarettenpackungen. Wirtschaftspsychologie, 9(1), 97-105.
Fellner, B., Holler, M., Kirchler, E., & Schabmann, A. (2007). Regulatory Focus Scale (RFS): Development of a Scale to Record Dispositional Regulatory Focus. Swiss Journal of Psychology, 66(2), 109-116.
Mühlbacher, S., Hölzl, E., & Kirchler, E. (2007). Steuerhinterziehung und die Berücksichtigung des Einkommens in der Strafbemessung. Wirtschaftspsychologie, 9(4), 116-121.
Pitters, J., Kirchler, E., & Witte, E. H. (2007). Steuersenkung oder Gehaltserhöhung? Zur psychologischen Wirkung von unterschiedlich formuliertem Einkommenszuwachs auf die Konsumabsicht. Wirtschaftspsychologie, (9), 61-67.
Hofmann, E., Meier-Pesti, K., & Kirchler, E. (2007). The decision process for ethical investment. Journal of Financial Services Marketing, 12(1), 4-16.
2006
Kallus, W., Kirchler, E., Korunka, C., Weber, W., Hoffmann, P., Hölzl, E., Iwanowa, A., Jiménez, P., & Meier-Pesti, K. (2006). Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie - Vorschlag für ein Curriculum zur postgradualen Ausbildung beziehungsweise als MA-Studium nach der dreistufigen Studienarchitektur nach dem Bologna-Modell. Wirtschaftspsychologie, 1, 109-121.
Antonides, G., Read, D., Chapman, G., Gneezy, U., Hardman, D., Hogarth, R., Humphrey, S., Kirchler, E., Leiser, D., Lunt, P., & Ortmann, A. (2006). Editorial. Journal of Economic Psychology, 27, 321-323.
Hofmann, E., Kamleitner, B., & Kirchler, E. (2006). Kaufkraftschwund nach der Währungsumstellung. Wirtschaftspsychologie, 8(1), 98-108.
Kirchler, E., Hofmann, E., & Kamleitner, B. (2006). L’ euro: una nuova valuta: a discapito delle tradizionali monete nazionali. Psicologia Sociale, 1(2).
Kirchler, E., Hofmann, E., & Kamleitner, B. (2006). L'euro tra aspettative e processi di adattamento. Psicologia Sociale, 1(2), 255-285.
Kamleitner, B., & Kirchler, E. (2006). Personal loan users' mental integration of payment and consumption. Marketing Letters: a journal of research in marketing, 17(4), 281-294.
Kamleitner, B., Hofmann, E., & Kirchler, E. (2006). Porozumeni cenam a subjektivni hodnoceni eura: Prehld zaveru z empirickych setreni. Psychologie v ekonomické praxi: urceno pro psychologii prace a jeji aplikace, 2006(3-4), 111-123.
Showing entries 351 - 400 out of 530