Publications
Showing entries 351 - 400 out of 515
2008
Kirchler, E., Hölzl, E., & Wahl, I. (2008). Enforced versus voluntary compliance: the "slippery slope" framework. Journal of Economic Psychology, 29(2), 210-225.
Hölzl, E., Kamleitner, B., & Kirchler, E. (2008). Experiential consequences of cost-benefit-associations. Paper presented at 37th Annual European Marketing Academy Conference (EMAC 2008), Brighton, United Kingdom.
Kirchler, E., & Rechberger, S. (2008). Finanzbehörden und Steuerzahler: "Räuber und Gendarm Szenario oder kooperative Kundenorientierung. Politicum, 29(Oktober), 45-48.
Kastlunger, B., Dressler, S., Voracek, M., Mittone, L., & Kirchler, E. (2008). Fingerlängenverhältnis (2D:4D), psychologisches Geschlecht und Steuerehrlichkeit. Paper presented at 8. Wissenschaftliche Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Psychologie, Linz, Austria.
Holler, M., Hölzl, E., Kirchler, E., Leder, S., & Mannetti, L. (2008). Framing of information on the use of public finances, regulatory fit of recipients and tax compliance. Journal of Economic Psychology, 29(4), 597-611.
Mühlbacher, S., Kirchler, E., Hölzl, E., Ashby, J. S., Berti, C., Job, J., Kemp, S., Peterlik, R., Roland-Lévy, C., & Waldherr, K. (2008). Hard-earned Income and Tax Compliance: A Survey in Eight Nations. European Psychologist, 13(4), 298-304.
Kastlunger, B., Martini, M., & Kirchler, E. (2008). Impegno, soddisfazione e fiducia del cliente banacario: un'analisi empirica a Roma e in Sardegna. Psicologia Sociale, 3(2), 257-277.
Kastlunger, B., Martini, M., Kirchler, E., & Hofmann, E. (2008). Impegno, soddisfazione e fiducia del cliente bancario: un'analisi empirica a Roma e in Sardegna. Psicologia Sociale, 3(2).
Hofmann, E., Hölzl, E., & Kirchler, E. (2008). Preconditions of voluntary tax compliance: Knowledge and evaluation of taxation, norms, fairness, and motivation to cooperate. Zeitschrift für Psychologie, 216(4), 209-217.
Hartner-Tiefenthaler, M., Rechberger, S., Kirchler, E., & Schabmann, A. (2008). Procedural Fairness and Tax Compliance. Economic Analysis and Policy : EAP ; journal of the Economic Society of Australia, 38(1), 137-152.
Kanning, U. P., von Rosenstiel, L., Schuler, H., Petermann, F., Nerdinger, F., Batinic, B., Hornke, L., Kersting, M., Jäger, R. S., Trimpop, R. M., Spiel, C., Korunka, C., Kirchler, E., Sarges, W., & Bornewasser, M. (2008). Reaktion auf die Diskussionsbeiträge zum Artikel "Angewandte Psychologie im Spannungsfeld zwischen Grundlagenforschung und Praxis - Plädoyer für mehr Pluralismus". Psychologische Rundschau, 59(3), 175-178.
Kirchler, E., Hölzl, E., & Kamleitner, B. (2008). Spending and credit use in the private household. Journal of Socio-Economics, 37(2), 519-532. http://www.sciencedirect.com/science?_ob=PublicationURL&_tockey=%23TOC%236571%239999%23999999999%2399999%23FLA%23&_cdi=6571&_pubType=J&view=c&_auth=y&_acct=C000050221&_version=1&_urlVersion=0&_userid=10&md5=79ac5f7c03da8170df90daca4785daf0
2007
Kanning, U. P., von Rosenstiel, L., Schuler, H., Petermann, F., Nerdinger, F., Batinic, B., Hornke, L., Kersting, M., Jäger, R. S., Trimpop, R. M., Spiel, C., Korunka, C., Kirchler, E., Sarges, W., & Bornewasser, M. (2007). Angewandte Psychologie im Spannungsfeld zwischen Grundlagenforschung und Praxis - Plädoyer für mehr Pluralismus. Psychologische Rundschau, 58(4), 238-248.
Kirchler, E., Wahl, I., Hölzl, E., Kamleitner, B., Kastlunger, B., Korunka, C., Kubicek, B., & Mühlbacher, S. (2007). Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie: Forschungsthemen an der Universität Wien. Psychologie in Österreich, 27(3), 242-251.
Raml, R., Korunka, C., Kirchler, E., & Hölzl, E. (2007). Arbeitsklima und Vertrauen in Interessensvertretungen und politischen Institutionen. Wirtschafts- und sozialpolitische Zeitschrift (WISO), (3), 91-111.
Albert, M., Güth, W., Kirchler, E., & Maciejovsky, B. (2007). Are we nice(r) to nice(r) people? - An experimental analysis. Experimental Economics, 10(1), 53-69.
Gentile, G-C., Böhm, R., & Hoffmann, C. (2007). Auf dem Weg zum Corporate Citizen - Eine Bestandsaufnahme anleitender Texte. Wirtschaftspsychologie.
Hofmann, E., Kirchler, E., & Kamleitner, B. (2007). Consumer adaption strategies: From austrian shilling to the euro. Journal of Consumer Policy: consumer issues in law, economics and behavioral sciences, 30(4), 367-381.
Kamleitner, B., & Kirchler, E. (2007). Consumer credit use: a process model and literature review. Revue Europeene de Psychologie Appliquee, 57(4), 267-283.
Berti, C., Hofmann, E., Mühlbacher, S., & Kirchler, E. (2007). Convincere i colleghi: sviluppo di un questionario sulle tattiche di influenza nelle organizzazioni [Persuade the colleagues: development of a questionnaire on influence tactics in organizations]. Bollettino di Psicologia Applicata, 253, 26-36.
Rudolph, U., Böhm, R., & Lummer, M. (2007). Ein Vorname sagt mehr als 1000 Worte: Zur sozialen Wahrnehmung von Vornamen. Zeitschrift für Sozialpsychologie. https://doi.org/10.1024/0044-3514.38.1.17
Kirchler, E., Kastlunger, B., & Braunger, P. (2007). "Generation Praktikum" Flexibilisierungsphänomene im Perspektivenwechsel. Wirtschafts- und sozialpolitische Zeitschrift (WISO), (3), 153-168.
Maciejovsky, B., Kirchler, E., & Schwarzenberger, H. (2007). Misperception of chance and loss repair: On the dynamics of tax compliance. Journal of Economic Psychology, 28(6), 678-691.
Holler, M., Dobnig, S., & Kirchler, E. (2007). Regulatorischer Fokus und Motivationsstärke von Warnhinweisen auf Zigarettenpackungen. Wirtschaftspsychologie, 9(1), 97-105.
Fellner, B., Holler, M., Kirchler, E., & Schabmann, A. (2007). Regulatory Focus Scale (RFS): Development of a Scale to Record Dispositional Regulatory Focus. Swiss Journal of Psychology, 66(2), 109-116.
Mühlbacher, S., Hölzl, E., & Kirchler, E. (2007). Steuerhinterziehung und die Berücksichtigung des Einkommens in der Strafbemessung. Wirtschaftspsychologie, 9(4), 116-121.
Pitters, J., Kirchler, E., & Witte, E. H. (2007). Steuersenkung oder Gehaltserhöhung? Zur psychologischen Wirkung von unterschiedlich formuliertem Einkommenszuwachs auf die Konsumabsicht. Wirtschaftspsychologie, (9), 61-67.
Hofmann, E., Meier-Pesti, K., & Kirchler, E. (2007). The decision process for ethical investment. Journal of Financial Services Marketing, 12(1), 4-16.
2006
Kallus, W., Kirchler, E., Korunka, C., Weber, W., Hoffmann, P., Hölzl, E., Iwanowa, A., Jiménez, P., & Meier-Pesti, K. (2006). Arbeits-, Organisations- und Wirtschaftspsychologie - Vorschlag für ein Curriculum zur postgradualen Ausbildung beziehungsweise als MA-Studium nach der dreistufigen Studienarchitektur nach dem Bologna-Modell. Wirtschaftspsychologie, 1, 109-121.
Antonides, G., Read, D., Chapman, G., Gneezy, U., Hardman, D., Hogarth, R., Humphrey, S., Kirchler, E., Leiser, D., Lunt, P., & Ortmann, A. (2006). Editorial. Journal of Economic Psychology, 27, 321-323.
Hofmann, E., Kamleitner, B., & Kirchler, E. (2006). Kaufkraftschwund nach der Währungsumstellung. Wirtschaftspsychologie, 8(1), 98-108.
Kirchler, E., Hofmann, E., & Kamleitner, B. (2006). L’ euro: una nuova valuta: a discapito delle tradizionali monete nazionali. Psicologia Sociale, 1(2).
Kirchler, E., Hofmann, E., & Kamleitner, B. (2006). L'euro tra aspettative e processi di adattamento. Psicologia Sociale, 1(2), 255-285.
Kamleitner, B., & Kirchler, E. (2006). Personal loan users' mental integration of payment and consumption. Marketing Letters: a journal of research in marketing, 17(4), 281-294.
Kamleitner, B., Hofmann, E., & Kirchler, E. (2006). Porozumeni cenam a subjektivni hodnoceni eura: Prehld zaveru z empirickych setreni. Psychologie v ekonomické praxi: urceno pro psychologii prace a jeji aplikace, 2006(3-4), 111-123.
Kamleitner, B., Hofmann, E., & Kirchler, E. (2006). Preisverständnis und subjektive Bewertung des Euro - Überblick über empirische Befunde. Wirtschaftspsychologie, 8(1), 83-97.
Kirchler, E., Niemirowski, P., & Wearing, A. (2006). Shared subjective views, intent to cooperate and tax compliance: similarities between Australian taxpayers and tax officers. Journal of Economic Psychology, 27(4), 502-517.
Kirchler, E., & Hölzl, E. (2006). Twenty-five years of the Journal of Economic Psychology (1981-2005): A report on the development of an interdisciplinary field of research. Journal of Economic Psychology, 27(6), 793-804.
Kirchler, E. (2006). Veränderungen und Un-Sicherheit in der Arbeitswelt. Wirtschafts- und sozialpolitische Zeitschrift (WISO), 29(4), 11-21.
Holler, M., & Kirchler, E. (2006). „What public goods are available“ versus „what is not available“. Framing the benefits from paying taxes and future tax compliance. Paper presented at IAREP-SABE Conference 2006, Paris, France.
2005
Hölzl, E., & Kirchler, E. (2005). Causal attribution and hindsight bias for economic developments. Journal of Applied Psychology, 90(1), 167-174. https://doi.org/10.1037/0021-9010.90.1.167
Kirchler, E., Maciejovsky, B., & Weber, M. (2005). Framing effects, selective information, and market behavior: An experimental analysis. The Journal of Behavioral Finance, 6(2), 90-100.
Kirchler, E., & Kamleitner, B. (2005). Kaufverhalten in der Konsumgesellschaft. ASB-Information, 54, 1-6. http://www.asb-gmbh.at/asb/equal/newssystem/schuldnerberatung-infos-zeitung-54.php#Artikelanfang
El-Sehity, T., Hölzl, E., & Kirchler, E. (2005). Price developments after a nominal shock: Benford's Law and psychological pricing after the euro introduction. International Journal of Research in Marketing, 22(4), 471-480. http://www.scopus.com/scopus/inward/record.url?eid=2-s2.0-30044432710&partnerID@&rel=R5.6.0
Kirchler, E. (2005). Psychologie der Steuerhinterziehung. Wirtschaftspsychologie Aktuell, 12, 35-38.
Holler, M., Fellner, B., & Kirchler, E. (2005). Selbstregulation, Regulationsfokus und Arbeitsmotivation. Ueberblick ueber den Stand der Forschung und praktische Konsequenzen. Journal für Betriebswirtschaft, 55(2), 145-168. http://www.scopus.com/scopus/inward/record.url?eid=2-s2.0-25144512053&partnerID@&rel=R5.6.0
Hofmann, E., Kamleitner, B., & Kirchler, E. (2005). Soziale Vorstellungen über den (T)Euro - Überblick über empirische Studien zur Währungsumstellung. Jahrbuch zur Absatz- und Verbrauchsforschung, 51(1), 94-110.
2004
Mühlbacher, S., Schwarzenberger, H., & Kirchler, E. (2004). Arbeitsaufwand, Einkommen und Steuermoral.. Paper presented at 44. Kongress der Deutschen Gesellschaft für Psychologie 2004, Göttingen, Germany.
Penz, E., Meier-Pesti, K., & Kirchler, E. (2004). "It's practical, but no more controllable": Social representations of the electronic purse in Austria. Journal of Economic Psychology, 25(6), 771-787. http://www.scopus.com/scopus/inward/record.url?eid=2-s2.0-11044237329&partnerID@&rel=R5.6.0
Kirchler, E., Reiter, D., Hofmann, E., Kastlunger, B., Pelzer, K., & Oos-Steinmaurer, U. (2004). Kundenbindung im Bankensektor - Eine Prüfung des Investitionsmodells in sechs Ländern. Wirtschaftspsychologie, 6, 37-44.
Showing entries 351 - 400 out of 515