Univ.-Prof. Dr. Erich Kirchler
Univ.-Prof. Dr. Erich Kirchler
Universitaetsstrasse 7 (NIG)
1010 Vienna
Room: D0603
T: +43-1-4277-47332
Publications
Showing entries 221 - 240 out of 450
2007
Hofmann, E., Kirchler, E., & Kamleitner, B. (2007). Consumer adaption strategies: From austrian shilling to the euro. Journal of Consumer Policy: consumer issues in law, economics and behavioral sciences, 30(4), 367-381.
Kamleitner, B., & Kirchler, E. (2007). Consumer credit use: a process model and literature review. Revue Europeene de Psychologie Appliquee, 57(4), 267-283.
Berti, C., Hofmann, E., Mühlbacher, S., & Kirchler, E. (2007). Convincere i colleghi: sviluppo di un questionario sulle tattiche di influenza nelle organizzazioni [Persuade the colleagues: development of a questionnaire on influence tactics in organizations]. Bollettino di Psicologia Applicata, 253, 26-36.
Kirchler, E. (2007). Die Perspektive der Ökonomischen Psychologie. In G. Schwarz (Ed.), Vertrauen - Anker einer freiheitlichen Ordnung: Progress Foundation (pp. 63-71). Verl. Neue Zürcher Zeitung.
Kirchler, E., Kastlunger, B., & Braunger, P. (2007). "Generation Praktikum" Flexibilisierungsphänomene im Perspektivenwechsel. Wirtschafts- und sozialpolitische Zeitschrift (WISO), (3), 153-168.
Kirchler, E. (2007). Glück am Arbeitsplatz. In H.-M. Smolka (Ed.), Die Reise zum Glück (pp. 9-9). Casinos Austria.
Kirchler, E., & Pitters, J. (2007). Kontraproduktives Verhalten durch Schädigung öffentlicher Güter. In K. Moser (Ed.), Wirtschaftspsychologie (pp. 357-378). Springer.
Penz, E., & Kirchler, E. (2007). Marken: Spielball der postmodernen Konsumkultur. In Psychologie der Markenführung (pp. 41-58). Verlag Franz Vahlen GmbH.
Maciejovsky, B., Kirchler, E., & Schwarzenberger, H. (2007). Misperception of chance and loss repair: On the dynamics of tax compliance. Journal of Economic Psychology, 28(6), 678-691.
Kirchler, E., Walenta, C., & Hölzl, E. (2007). Ökonomische Entscheidungen im Mehrpersonenhaushalt. In Enzyklopädie der Psychologie (pp. 179-232). Hogrefe Verlag GmbH und Co. KG.
Holler, M., Dobnig, S., & Kirchler, E. (2007). Regulatorischer Fokus und Motivationsstärke von Warnhinweisen auf Zigarettenpackungen. Wirtschaftspsychologie, 9(1), 97-105.
Fellner, B., Holler, M., Kirchler, E., & Schabmann, A. (2007). Regulatory Focus Scale (RFS): Development of a Scale to Record Dispositional Regulatory Focus. Swiss Journal of Psychology, 66(2), 109-116.
Mühlbacher, S., Hölzl, E., & Kirchler, E. (2007). Steuerhinterziehung und die Berücksichtigung des Einkommens in der Strafbemessung. Wirtschaftspsychologie, 9(4), 116-121.
Kirchler, E., & Maciejovsky, B. (2007). Steuermoral und Steuerhinterziehung. In Enzyklopädie der Psychologie (pp. 203-234). Hogrefe Verlag GmbH und Co. KG.
Pitters, J., Kirchler, E., & Witte, E. H. (2007). Steuersenkung oder Gehaltserhöhung? Zur psychologischen Wirkung von unterschiedlich formuliertem Einkommenszuwachs auf die Konsumabsicht. Wirtschaftspsychologie, (9), 61-67.
Hofmann, E., Meier-Pesti, K., & Kirchler, E. (2007). The decision process for ethical investment. Journal of Financial Services Marketing, 12(1), 4-16.
Kirchler, E. (2007). Vorwort. In M. Ebner, C. Korunka, & D. Scharitzer (Eds.), Kundenorientierung im Call Center WUV Universitätsverlag.
Kirchler, E., Hölzl, E., Meier-Pesti, K., & Korunka, C. (2007). Wirtschaftspsychologie. In U. Kastner-Koller, & P. Deimann (Eds.), Psychologie als Wissenschaft (pp. 187-204). Facultas.
2006
Penz, E., & Kirchler, E. (2006). Affective status, purchase intention and perceived risk in online shopping. In Impact of e-Commerce on Consumers and Small Firms (pp. 191-205). Asgate.
Showing entries 221 - 240 out of 450